mrt-juni | Natuuracademie: Floron plantencursus, in Amersfoort

Natuuracademie organiseert Plantencursus ism Floron
maart – juni 2024 | online presentaties | excursies en avonden in Amersfoort

Deze cursus is dé mogelijkheid om in korte tijd ingewijd te worden in de wereld van wilde planten.

De cursus wordt georganiseerd in samenwerking met Floron, en bestaat uit:
– 14 online presentaties met huiswerkopdrachten, in eigen tijd en tempo te volgen
– en 5 lokale activiteiten door de Natuuracademie, in en rondom Amersfoort
Aan het begin van de cursus krijg je het determinatieboek Veldgids Nederlandse Flora van auteur Henk Eggelte (KNNV Uitgeverij). Dit is inbegrepen in de deelnamekosten.

De 14 online presentaties komen beschikbaar vanaf 20 maart, en zijn te volgen tot 3 juli. De 5 plaatselijke activiteiten zijn op donderdagavonden van 19.30 tot 21.30 uur in (de buurt van) Amersfoort:

• 25 april: determineren en gebruik van de Flora
  • 23 mei: veldexcursie
  • 30 mei: veldexcursie
  • 13 juni: veldexcursie
  • 27 juni: afsluitende bijeenkomst met allerlei planten

Praktische informatie
– bijeenkomsten in Amersfoort: Het Groene Huis, en veldexcursies in (de buurt van) Amersfoort
– kosten, incl Flora: 49 euro voor leden van IVN- en KNNV-Amersfoort; 79 euro voor niet-leden
– aanmelden: opgeven via cursussen@ivnamersfoort.nl met vermelding van eventueel lidmaatschap
– aantal deelnemers: maximaal 20 personen. De cursus gaat door als er minimaal 10 inschrijvingen zijn.
– organisatie: Gert Lodewijk en Arie van den Bremer (KNNV- en IVN-Amersfoort)

De Natuuracademie is een samenwerking van de Amersfoortse afdelingen van IVN en KNNV en het Groene Huis