8 apr | ALV Ledenavond, met lezing Parasitaire planten

ALV Ledenvergadering, met lezing Parasitaire planten door Wim Geelhoed
maandag 8 april 2024 | 19:30-21:30 | Het Groene Huis, Amersfoort

De Algemene Ledenvergadering van 2024 zal plaatsvinden op maandag 8 april om 19.30 uur in Het Groene Huis in Amersfoort. De agenda en bijbehorende stukken worden vooraf toegestuurd.

Twee bijzonderheden tijdens deze ledenavond:

Nieuwe statuten – Onze statuten zijn verouderd, en er is nu de mogelijkheid om die te actualiseren gezamenlijk met andere afdelingen. Er is een standaard format gemaakt waarvan we gebruik maken, dat is heel tijdbesparend. Voor de goedkeuring van de nieuwe statuten moet 2/3 van onze leden aanwezig zijn bij de ALV, en daarvan moeten 3/4 ermee akkoord gaan. Misschien lukt dat niet. Daarom het zekere voor het onzekere en dat is dat we 2 weken later weer een ledenvergadering uitschrijven en wel op maandag 22 april ook om 19.30 uur en weer in Het Groene Huis. Dan worden er geen eisen gesteld aan het aantal aanwezige leden, maar 3/4 van de aanwezigen moet akkoord gaan. Dat gaat wel lukken denken we. Dan hebben we nieuwe statuten en misschien vieren we dat wel.

Presentatie Parasitaire planten – Tijdens de ALV willen we ook iets interessants bieden, en dat gaat lukken: Wim Geelhoed van plantenwerkgroep IVN Barneveld komt een mooi verhaal vertellen over parasitaire planten, met prachtige foto’s. Zoals de bijgevoegde foto van Klein warkruid (duivels naaigaren). Dat mag je niet missen want dit krijg je nooit meer op deze manier te zien.

Het bestuur KNNV Amersfoort